МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА»
УПРАВЛІННЯ КОЛЬОРАМИ ТА ПАЛІТРОЮ ГРАФІЧНИХ ЗОБРАЖЕНЬ
ІНСТРУКЦІЯ
До лабораторної роботи ? 3
з курсу «Комп’ютерна графіка»
Затверджено
на засiданнi кафедри
"Автоматика та телемеханiка"
Протокол N 11 вiд 17.02.2000 p.
Львів 2000
Управління кольорами та палітрою графічних зображень: Інструкція до лабора-торної роботи N 3 з курсу "Комп'ютерна графіка" для студентів спеціальності 6.0914 "Комп'ютеризовані системи, автоматика і управління" / Уклали Р.А.Гордійчук, В.І.Отенко, А.Е.Лагун - Львiв:Державний університет "Львівська політехніка", 2000. - 10 с.
Укладачi: Р.А.Гордiйчук, ст.викладач
В.І.Отенко, ст.викладач
А.Е.Лагун, асистент
Вiдповiдальний за випуск І.М. Ковела, канд.техн.наук, доц.
Рецензенти: С.В. Сенчина, ст.викладач
Мета роботи - вивчити процедури та функції для управління кольорами та па-літрою графічних зображень; навчитися складати програми на алгоритмічній мові Турбо-Паскаль для побудови різноманітних кольорових зображень.
1. КОРОТКІ ТЕОРЕТИЧНІ ДАНІ
В залежності від типу відеомонітора на його екрані можуть відтворюватися різні кольори. Гама кольорів, що може знаходитися одночасно на екрані називається па-літрою. Кількість кольорів в палітрі називається її розміром.
Розглянемо процедури та функції для управління кольорами та палітрою гра-фічних зображень, які знаходяться в модулі GRAPH.TPU мови Турбо-Паскаль (ці про-цедури та функції можуть використовуватися лише після ініціалізації графічного ре-жиму роботи).
Процедура SETCOLOR встановлює поточний колір для виводу ліній та символів; формат звертання
SETCOLOR ( <колір> ) ,
де <колір> - вираз типу word, що задає поточний колір.
В модулі GRAPH є такі константи для задання кольору:
const
Black = 0; {чорний}
Blue = 1; {синій}
Green = 2; {зелений}
Cyan = 3; {блакитний}
Red = 4; {червоний}
Magenta = 5; {фіолетовий}
Brown = 6; {коричневий}
LightGray = 7; {світло-сірий}
DarkGray = 8; {темно-сірий}
LightBlue = 9; {яскраво-синій}
LightGreen = 10; {яскраво-зелений}
LightCyan = 11; {яскраво-блакитний}
LightRed = 12; {рожевий}
LightMagenta = 13; {малиновий}
Yellow = 14; {жовтий}
White = 15; {білий}
Функція GETCOLOR повертає значення типу word, в якому є код поточного кольору. Звертання
GETCOLOR.
Функція GETMAXCOLOR повертає значення типу word, в якому знаходиться максимально доступний код кольору, який можна використати для звертання до SETCOLOR. Звертання
GETMAXCOLOR.
Процедура SETBKCOLOR встановлює колір фону; формат звертання
SETBKCOLOR ( <колір> ),
де <колір> - вираз типу word, що задає колір фону.
Функція GETBKCOLOR повертає значення типу word, де знаходиться поточний колір фону. Звертання
GETBKCOLOR.
Процедура SETPALETTE замінює один із кольорів палітри на новий колір; фор-мат звертання
SETPALETTE ( N,<колір> ),
де N - вираз типу word, що вказує на номер кольору в палітрі;
<колір> - вираз типу shortint, який визначає номер кольору, що знову встанов-люється.
Процедура GETPALETTE повертає розмір і кольори встановленої палітри; фор-мат звертання
GETPALETTE ( <палітра> ),
де <палітра> - змінна типу PALETTETYPE, що повертає розмір та кольори палітри.
В модулі GRAPH.TPU існують константа
const
MaxColors = 15;
і тип
type
PaletteType = record
size :word; {кількість кольорів в палітрі}
colors:array [1..MaxColors] of shortint{коди кольорів, що входять в палітру}
end;
Процедура SETALLPALETTE змінює одночасно кілька кольорів палітри; формат звертання
SETALLPALETTE ( <вст.кольори> ),
де <вст.кольори> - кольори, що встановлюються.
Функція GETPALLETTESIZE повертає значення типу integer, що вказує на розмір палітри (максимальна кількість доступних кольорів). Звертання
GETPALLETTESIZE.
Процедура SETFILLSTYLE встановлює стиль (тип і колір) штрихування; формат звертання
SETFILLSTYLE (<штрихування>,<колір>),
де <штрихування> - змінна типу word, що визначає тип штрихування;
<колір> - змінна типу word; колір штрихування.
В модулі GRAPH.TPU є такі ко...